Што претставуваат хотелските ѕвездички? Дали да им верувате и што да очекувате?
На ниво на Европската унија, треба да се воведе стандардизација на хотелите, која ќе биде прифатена и практикувана во сите земји-членки. Сепак, иако е направена, таа не се задолжителна, туку служи само како упатство. ЕХУ, Европската хотелска унија, се базира на германски систем кој имал големо влијание врз класификацијата на хотелите во Централна Европа.
Во овој систем е укината минималната големина на собата за една категорија и брошура е направена со уште критериуми вклучувајќи 270 елементи, од кои некои се задолжителни ако хотелот сака да добие одредена ѕвезда. Секој од овие елементи носи одреден број на точки кои се додаваат заедно и врз основа на добиените вредности им се доделуваат ѕвезди. И кои се условите?
Туристички или
Хотели означени со 1 * обично се нарекуваат буџетски хотели и се наменети за секој кој не очекува луксуз или премногу удобен кревет. Сите соби мора да имаат сопствена бања со туш или када. Секој ден е задолжително да се чисти просторијата, а треба да има маса со стол, сапун и ТВ во боја со далечинско. Да, добро читате. Во 21-от век, условот од една ѕвезда е да има телевизор во боја во секоја соба. Приемот на таков хотел треба да работи најмалку осум часа на ден, а на рецепцијата треба да има факс и телефон за употреба. Појадок мора да се служи во хотелот, и пијалаци треба да бидат достапни за гостите во текот на денот. Се разбира, не бесплатно.
Стандарден или
Во прилог на сите наведени во претходната категорија, не е доволно да се обезбеди појадок во хотел за две ѕвезди, но е пропишано дека тоа е вклучено. Во просториите, заедно со задолжително ТВ во боја, веднаш до креветите треба да се поставени светла и шкафче за чување работи. Во бањите, наместо сапун, треба да има гел за туширање и крпи, како и некои од предметите за лична хигиена. Со факс-машина и телефон, кредитни картички мора да бидат овозможени на приемот.
Комфорен или
Сите услови применливи за хотели 1 и 2, исто така важат за хотели со 3 *. Па, тука се заострени правилата и на прием освен факс, телефон и дебитни картички, треба да се направи најмалку 14 часа на ден, телефонска врска со вработените (кои мора да зборуваат најмалку еден странски јазик) мора да бидат достапни 24 часа. Покрај тоа, на рецепцијата, треба да има гарнитури најмалку за три групи за седење и соба за багаж.
Правилата за собите се исто така поостри. Значи секоја треба да има мини бар или некои пијалоци, телефон и интернет пристап. Иако во пониските категории греењето во бањата не е задолжително, хотелите со 3 * треба да имаат греење и фен. Треба да има големо огледало во просторијата, како и простор за складирање на куферот. Исто така, потребен е и мини комплет за шиење, чистач на чевли и услуга за перење и пеглање. 3 * хотел треба да им обезбеди на гостите и дополнителна перница и ќебе и добро дизајниран систем за услуги на клиентите.
Прва класа или
И тука сè е исто како и кај пониските категории, но рецепцијата треба да работи најмалку 18 часа на ден. Лоби, со три комплети за седење, треба да има и бар. Во овие хотели треба да се обезбеди појадок во соба, а мини барот секогаш треба да е полн.
Освен кревет, маса со стол и плакар, соба во хотел 4 * треба да има и фотеља или софа и мала маса. Наметката и папучите треба да бидат во секоја соба, а ако не се, тие треба да бидат достапни на барање. Бањата сега станува малку повеќе луксузна, со туш кабина, козметичко огледало и разни производи за лична нега. Иако во претходните категории не се бара да имаат ресторан, само трпезарија, хотел со 4 * треба да има ресторан кој работи седум дена во неделата.
Луксузни или
Во хотелите со 5 * рецепцијата треба да е отворена 24 часа на ден, а сите гости треба да имаат вратар или лице задолжено за паркирање на возилото на располагање. Исто така, овие хотели треба да имаат персонал за носење багаж во собата. Лобито треба да биде пространо, со простор за седење и бар. Секој гостин треба да биде пречекан со свежо цвеќе или со некој друг поздрав подарок кога пристигнува во собата. Собите треба да бидат безбедни и, се разбира, со брз интернет. Хотелот треба да има услуга за пеглање која треба да одговара на вашата облека во рок од еден час.
Супер Луксуз или
Некои хотели ги задоволуваат дури и најригорозните барања, поради што се наградени со седум *. Првиот хотел во светот со оваа категорија е Burj Al Arab во Дубаи, кој беше отворен во 1998 година и во кој секоја соба има сопствен батлер. Тешко е да се каже какви услови треба да ги задоволи таков хотел.
Никаде нема напишано правило дека таквата категоризација официјално постои, туку затоа што некои хотели располагаат со луксуз во кој гостите можат да уживаат, како дизајн на мебел, елитни пијалоци и други задоволства за богатите, јасно е дека, сепак, се нешто различно од хотелот со пет ѕвезди.
Дали треба да му верувате на бројот на ѕвезди при изборот на хотел? Сите треба да се земат со резерва, првенствено поради тоа што класификацијата на хотелите во светот не е единствена, но секоја земја сама одредува што треба за да задоволи одредена категорија.