ЖивотУбави совети

Ситуацијата е алармантна! Развојот на децата е загрозен бидејќи поминуваат повеќе од 8 часа дневно на мобилни телефони

Децата се пред екран повеќе од осум часа дневно, максималната граница од три часа е одамна пробиена и тоа предизвикува психички проблеми – изјави за телевизијата К1 во емисијата „Уранак“ детскиот психолог Бранко Тишма и додаде дека развојот на децата е значително загрозени бидејќи децата се помалку се дружат меѓу себе.

– Се помалку време поминуваат во социјалните предизвици, на кои треба да бидат изложени, за да можат децата да живеат и да воспостават контакт следниот ден – рече детскиот психолог Тишма и ги предупреди родителите – Важно е колку разговараме. На бебето, за да воспостави таков однос реагира на бојата на нашиот глас и дека родителите реагираат на вокацијата на бебето и комуникацијата со телото.

Едногодишно дете кое користи мобилен за моторни активности кои се поедноставни и не бараат интелектуални способности:

– Малите играчки и манипулацијата со предмети се од неверојатно значење. Не постои едногодишно дете кое не го интересираат сите предмети околу него. Многу подолго го забавува и развојно е усогласен со возраста во која се наоѓа. Таблетот не е развиен за таа возраст, бидејќи детето се уште нема развиен ментален процес да впие се што ќе види на екранот.

Проблем со говорниот јазик
Во разговорот се вклучи и д-р Катарина Бојовиќ, логопед, која посочи дека постојат докази дека употребата на паметни уреди како телефони доведува до тоа децата да имаат проблеми со говорот и јазикот.

– Границите на зборувањето секако се поместени, денес норма е детето да зборува од две години, а претходно тоа беше период меѓу 12 и 18 месеци. На двегодишна возраст, децата веќе зборуваа едноставни реченици. Кога родителите поминуваат време со детето, тие зборуваат на својот мајчин јазик и на тој начин ја усвојуваат мелодијата, ритамот и темпото на говорот, кои се специфични за говорното подрачје и претставуваат калап за развој во кој подоцна се вметнуваат зборови.

Доколку бебето гледа содржини на различни јазици, се формира или воопшто не се формира база на податоци за други јазици, напомена д-р Бојовиќ за телевизијата К1.

-До тригодишна возраст детето е во фаза на сетилен и моторен развој, го открива светот околу себе преку сетилата, така што бебето од осми месец кога ќе почне да лази има сосема ново телесно искуство и собира информации за светот околу него преку сензори. На тој начин го развива своето емотивно искуство, а ако детето седне пред екранот, сето тоа му е лишено. Ние го имаме ова емотивно одлепување и незаинтересираност за околината и луѓето и тогаш тоа не може да напредува во развојот.

Игрите влијаат на развојот на детето.
– Основните компоненти на сите цртани и игри се силните бои и интензивен звук. Се истакнува, внимава и тогаш имаш прекумерна иритација на видот и слухот, а се останато е пасивно кај детето, и движењето и секакви моторни вештини – заклучи таа за телевизијата К1.

Поврзани статии

Back to top button