Дали навистина заштедувате пари со исклучување на климата во вашиот автомобил?
Автомобилите имаат многу опции без кои е невозможно да се замисли модерен автомобил. Климата, мултимедијалниот систем со засилувач, звучниците, моќните ниски светла, бришачите, загреаните седишта, прозорците и ретровизорите, како и вентилацијата на внатрешноста бараат енергија, што значи дека дополнително го оптоваруваат генераторот, предизвикувајќи моторот да троши повеќе гориво. Колку се зголемува овој трошок ако се активираат сите системи и колку може да се заштеди ако возачот и патниците одеднаш решат да не ги користат поволностите за удобност?
Колку бензин троши клима уредот?
Моќта за вградените системи на возилото се добива преку работа на генератор кој има директна врска со вратилото на моторот. Ако нема доволно моќност, тогаш контролната единица „наредува“ на моторот да ја зголеми брзината. Потрошувачката на гориво се зголемува. Вишокот енергија оди во батеријата и се враќа во системот за напојување на возилото кога моторот е исклучен или работи во режими за заштеда на енергија, како на пример кога е во лер. Не е чудно што возачите не сакаат да трошат гориво, а многу од нив, поради оваа причина, не користат клима уред и други опции.
Истражувањето на германскиот автомобилски клуб ADAC покажува дека клима уредот на Skoda Octavia троши во просек 0,43 литри бензин на час. Ако го исклучите системот за климатизација, можете да го заштедите ова гориво:
Да претпоставиме дека патувате на долг пат околу 10 часа, а потоа возете без клима уред, теоретски би можело да има 4,3 литри заштедено гориво во резервоарот. За сметка на тоа, сепак, возачот и патниците ќе мора да ја поднесат високата температура на воздухот во купето.
Честопати возачот ги отвора прозорците за да ја излади кабината со струите на ветерот што доаѓа. Меѓутоа, во овој случај, аеродинамиката на автомобилот е нарушена и се создаваат турбуленции во страничните зони, кои формираат области со низок притисок, кои пак го попречуваат слободниот проток на протокот. Ова за возврат го успорува автомобилот. Потоа потрошувачката повторно се зголемува и може да ги минимизира заштедите постигнати од неработниот клима уред.
Возење со отворени прозорци
Списанието „За соба“ го прави своето истражување за аеродинамиката на автомобилите. На тестовите учествуваа дизел Форд Фокус со мотор 1.8 TDCi и Лада Калина со 1.6-литарски мотор. Тестовите беа поделени во две фази, со брзина од 90 km/h и 120 km/h.
При брзина од 90 km/h при возење на автопат без клима уред, Lada троши 5,5 l/100 km. Ако ги отворите сите прозорци, тогаш потрошувачката се зголемува за 0,1 l/100 km. Меѓутоа, како што се зголемува брзината, ситуацијата драстично се менува. Ако забрзате до 120 km/h, тогаш аеродинамичкото влечење се зголемува и негативната улога на турбуленцијата влијае на движењето. Така, при 110 km/h, отворените прозорци ја зголемуваат потрошувачката на гориво за 0,35 l/100 km, а при 120 km/h – за дури 0,5 l.
Со дизел Форд Фокус сликата е идентична. При брзина од 90 km/h без клима и со затворени прозорци троши 3,8 литри на „стотка“, а со отворени прозорци има зголемување на потрошувачката за околу 0,1 литар. При големи брзини, потрошувачката се зголемува на 5 литри, а ако ги отворите прозорците со брзина од 120 km/h, тогаш потрошувачката на бензин ќе се зголеми за околу 0,4-0,5 литри. Со брзина од 130 км на час со отворени прозорци, потрошувачката на бензин се зголемува за 0,6-0,7 литри. И ова е повеќе отколку што троши клима уредот.
Во принцип, исклучувањето на климатизерот за да заштеди бензин се препорачува само при мали брзини, не повеќе од 90 km/h, но дури и во овој случај, ефектот на заштеда не е очигледен.